Bycie liderem zobowiązuje

Pozytywny wpływ Żywiec Zdrój S.A. na kondycję społeczno-gospodarczą w Polsce, zarówno w ujęciu ogólnopolskim jak i lokalnym, to konsekwentnie realizowane działania prowadzone w ramach strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Ich przykładem jest współpraca producenta z lokalnymi władzami i organizacjami w województwach: śląskim i zachodniopomorskim. 

Żywiec Zdrój S.A. wspiera regiony, w których prowadzi działalność, nie tylko finansowo, ale także działając na rzecz rozwoju środowiska czy angażując się w rozwiązywanie istotnych, lokalnych problemów. Wszystkie działania zostały podsumowane we właśnie opublikowanym pierwszym raporcie wpływu firmy – „Zdrowiej po stronie natury”, opracowanym przez firmę doradczą Deloitte.

- Obecnie Żywiec Zdrój to największy producent na rynku napojów bezalkoholowych1. Odpowiadamy za co czwartą sprzedaną w Polsce butelkę wody2 - mówi Frédéric Guichard, prezes zarządu Żywiec Zdrój S.A. – ale nie stało się to z dnia na dzień. To efekt konsekwentnie prowadzonych działań i bliskiej, partnerskiej współpracy z mieszkańcami gmin, w których prowadzimy działalność oraz ich władzami, jak również z naszymi partnerami biznesowymi.

Rynek wody butelkowanej w Polsce rośnie nieprzerwanie od kilku lat i nadal odznacza się potencjałem. Polacy coraz chętniej sięgają po wodę, co widać w danych rynkowych – pierwszy kwartał 2018 okazał się lepszy niż rok wcześniej, mimo niższych temperatur powietrza w stosunku do porównywanego okresu.  - Jako lider, mieliśmy również wpływ na stymulowanie kategorii i budowanie rynku wody butelkowanej poprzez innowacje produktowe oraz długofalowe programy edukacyjne. Największe z nich mają właśnie swoje 10-te edycje. To dobry moment na podsumowanie. – dodaje Frédéric Guichard.

Podwójne zobowiązanie

Na co dzień Żywiec Zdrój koncentruje się na swoim najważniejszym zobowiązaniu – czyli zapewnieniu wysokiej jakości, bezpiecznego produktu, po który mogą sięgać nawet najbardziej wrażliwe grupy odbiorców, jak niemowlęta, czy kobiety w ciąży i karmiące. Poza działalnością biznesową, firma angażuje się w kwestie społecznie istotne. Zgodnie ze swoją misją, zachęca ludzi by pili zdrowiej edukując o roli wody w organizmie i uwrażliwia na potrzeby natury. Nie zapomina przy tym o pracownikach, mieszkańcach gmin, w których prowadzi działalność. Na programy społeczne i inwestycje w lokalny rozwój, tylko w ciągu 10 lat firma wydała 27 mln złotych.

Dobry sąsiad 

Żywiec Zdrój S.A., w ramach programu „Dobry sąsiad”, ze szczególną troską dba o dobro natury i okolic, z których pochodzi. Opublikowany właśnie Raport Wpływu Żywiec Zdrój S.A. prezentuje efekty wieloletnich działań na rzecz lokalnych społeczności. Firma stara się zwiększać dobrobyt społeczny szczególnie w lokalizacjach, gdzie prowadzana jest działalność firmy. Dlatego w województwie śląskim i zachodniopomorskim, przeprowadzono liczne działania zrealizowane przy wsparciu Żywiec Zdrój S.A. na rzecz rozwoju gmin: Radziechowy-Wieprz, Jeleśnia, Mirosławiec czy Koziegłowy. Zapewnianie miejsc pracy, angażowanie i integracja mieszkańców, zakup materiałów i usług u lokalnych dostawców oraz wspieranie lokalnych budżetów jednostek samorządu terytorialnego to przykłady działań firmy w tym województwie. 

Liczby i fakty

Zaangażowanie gospodarcze firmy w rozwój Polski można zauważyć przede wszystkim w liczbach: 745,6 mln złotych całkowitej wartości dodanej, ponad 4,3 tys. utrzymanych  miejsc pracy i 156,5 mln złotych wynagrodzeń wygenerowanych w gospodarce w 2017 r. Jednak wpływ producenta widoczny jest przede wszystkim na poziomie lokalnym, szczególnie w województwie śląskim, gdzie znajduje się najwięcej zakładów producenta. Zapewniono tam 1752 miejsc pracy i wygenerowano 67,8 mln złotych wynagrodzeń w 2017 r. dzięki działalności spółek Żywiec Zdrój S.A. oraz Womir-Spa Sp. z o.o. Ta pierwsza liczba pozwoliłaby niemal w pełni zredukować bezrobocie długotrwałe w powiecie żywieckim3, druga to o 7,6 mln złotych więcej niż roczne wydatki na ochronę zdrowia w tym województwie4.

Firma blisko lokalnych społeczności

Zgodnie z misją firmy, Żywiec Zdrój S.A. odpowiada również na potrzeby lokalnych społeczności i angażuje się w istotne dla nich wydarzenia. Tylko w ciągu ostatnich miesięcy, w samej gminie Radziechowy-Wieprz, dzięki współpracy producenta z lokalnymi władzami, instytucjami oraz organizacjami,  przeznaczono 47 tys. złotych na remont świetlicy środowiskowej w Juszczynie, istotnego miejsca spotkań społeczności. Natomiast w gminie Jeleśnia zrealizowano program grantowy, w efekcie którego firma dofinansowała 17 projektów na kwotę 70 tys. złotych a w 2017 r. wsparła Fundację K2. Działania na rzecz gminy Koziegłowy to z kolei przykład ścisłej współpracy firmy z lokalną społecznością, dzięki której wspólnie odnowiono świetlicę  środowiskową i wybudowano plac zabaw w Rzeniszowie

Od 2014 roku na terenie gminy Węgierska Górka oraz w Rzeniszowie Żywiec Zdrój S.A. realizuje również trzyletni program edukacyjny „Bądź bezpieczny na drodze”. W jego ramach firma edukuje uczniów lokalnych szkół podstawowych z zakresu pierwszej pomocy oraz zasad ruchu drogowego, organizuje warsztaty i pikniki dla mieszkańców, rozdaje kamizelki odblaskowe, kaski rowerowe, karty ICE oraz odblaski do rowerów. Producent stale partycypuje finansowo w inwestycjach infrastrukturalnych, takich jak: modernizacje dróg na terenie Gminy Jeleśnia, Węgierska Górka, Radziechowy Wieprz oraz Koziegłowy, tym samym zwiększając bezpieczeństwo mieszkańców tych gmin. Całościowy wkład Żywiec Zdrój S.A. w modernizację lokalnej infrastruktury w latach 2006-2016 szacowany jest na ponad 14 mln złotych.

O firmie

Żywiec Zdrój S.A. to największy producent na rynku napojów bezalkoholowych5 i najbardziej odpowiedzialna społecznie firma w Polsce6. Żywiec Zdrój ze szczególną troską dba o środowisko naturalne i zachęca ludzi, by pili zdrowiej. Misja firmy widoczna jest we wszystkich obszarach działalności, od tworzenia produktu, doboru dostawców, po programy edukacyjne i ekologiczne. Najbardziej znane to „Po stronie natury” i „Mamo, tato, wolę wodę”, których celem jest uwrażliwienie na potrzeby natury i ochrona zasobów wodnych w Polsce oraz kształtowanie  właściwych nawyków żywieniowych. Firma Żywiec Zdrój S.A. powstała w 1992 roku w otulinie Żywieckiego Parku Krajobrazowego, dziś zatrudnia ponad 600 pracowników w sześciu lokalizacjach w Polsce i posiada najbardziej rozpoznawalną markę wodną w kraju7.

Żywiec Zdrój S.A należy do grupy spółek DANONE - producenta żywności dopasowanej do potrzeb odbiorców na każdym etapie życia. W Polsce DANONE działa w czterech obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywność dla niemowląt i małych dzieci (NUTRICIA) oraz żywność medyczna (NUTRICIA Medyczna). Wszystkie spółki DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz realizacja misji, zgodnie z którą poprzez żywność niesiemy zdrowie tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez nasze produkty, projekty i programy, zachęcamy do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień oraz przyczyniamy się do zrównoważonego rozwoju planety.

W 12 lokalizacjach w kraju zatrudnienie znajduje ponad 3 000 osób, rozwijających się zawodowo w bezpiecznym i przyjaznym środowisku pracy.  O działalności DANONE można przeczytać w „Nieść zdrowie poprzez żywność. Wkład grupy spółek DANONE w rozwój polskiej gospodarki, społeczeństwa i zdrowia”


 

[1] 9,9 proc. na podstawie: Żywiec Zdrój za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Sklepy spożywcze - Duże, Średnie, Małe, Sieci Chemiczne, Sklepy Winno-Cukiernicze, Stacje Benzynowe i Kioski); udział wolumenowy, w 2017 w kategorii Napoje bezalkoholowe
[2] za: Raport wpływu Żywiec Zdrój S.A. 2017, Deloitte
[3] Główny Urząd Statystyczny: Liczba bezrobotnych pozostających bez pracy dłużej niż 1 rok w powiecie żywieckim w 2016 r. wyniosła 1 852, stan na VI 2018.
[4] Główny Urząd Statystyczny: Wydatki budżetu województwa śląskiego w Dziale 851 – Ochrona zdrowia w 2016 r. wyniosły 60 179 593,09 zł.
[5] 9,9 proc. na podstawie: Żywiec Zdrój za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Sklepy spożywcze - Duże, Średnie, Małe, Sieci Chemiczne, Sklepy Winno-Cukiernicze, Stacje Benzynowe i Kioski); udział wolumenowy, w 2017 w kategorii Napoje bezalkoholowe.
[6] Żywiec Zdrój za MillwardBrown, Badanie reputacji firm w Polsce, czerwiec 2017 CAWI, n=1517, osoby w wieku 15-65 lat.
[7] MillwardBrown dla Żywiec Zdrój, tracking wód butelkowanych, 1.02-18.12.2016, CAWI, n=2192, osobyw wieku 18-55 kupujące wodę butelkowaną przynajmniej raz w tygodniu

Zobacz także

Newsletter popupNEWSLETTER

Ustawienia prywatności

Ustawienia prywatności

W Serwisie stosujemy pliki cookie i inne podobne narzędzia śledzące. Stosowanie plików funkcjonalnych jest obowiązkowe i niezbędne do poprawnego działania Serwisu. Pozostałe pliki cookies będą stosowane wyłącznie wówczas, gdy wyrazisz na nie zgodę.

Aby wyrazić zgodę, aktywuj stosowanie wybranych plików cookie poprzez przesunięcie suwaka do pozycji aktywnej. W każdej chwili możesz zmienić wyrażone zgody. W stopce Serwisu znajdziesz "Ustawienia prywatności" / "Ustawienia cookies", które ponownie otworzą niniejsze okno wyboru.

Szczegółowe informacje o stosowaniu cookies znajdziesz w Polityce cookies. Informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Ogólnej Polityce prywatności oraz Polityce prywatności Usług dodatkowych dostępnej w stopce Serwisu.

Obowiązkowe
Analityczne
Preferencje
Targetujące lub trackujące