Już po raz 14. dziennik Rzeczpospolita zaprezentował ranking krajowych znaków towarowych, ocenianych pod względem ich wartości oraz siły i mocy rynkowej. Żywiec Zdrój po raz kolejny okazał się najmocniejszą marką wodną na rynku, zajmując aż 2. miejsce w kategorii napojów bezalkoholowych.
Powstała na terenie Żywieckiego Parku Krajobrazowego firma od lat utrzymuje pozycję lidera. Obecnie to największa marka na rynku napojów bezalkoholowych o blisko 10-procentowym udziale w jego wielkości[1]. Firma jest też uznawana za najbardziej odpowiedzialną społecznie wśród producentów w Polsce[2] ponieważ ze szczególną troską dba o środowisko naturalne i zachęca ludzi, by pili zdrowiej. Misja firmy widoczna jest we wszystkich obszarach działalności, od tworzenia produktu, doboru dostawców, po programy edukacyjne i ekologiczne. Najbardziej znane to „Po stronie natury” i „Mamo, tato, wolę wodę”, których celem jest uwrażliwienie na potrzeby natury oraz kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych. Zgodnie z realizowaną misją, w ofercie firmy znajdują się produkty umożliwiające dokonywanie prawidłowych wyborów, w tym krystaliczna górska woda źródlana w atrakcyjnych dla dzieci opakowaniach. W ten sposób, firma stara się pomóc opiekunom w kształtowaniu odpowiednich wyborów żywieniowych wśród dzieci.
Wyróżnienie dziennika Rzeczpospolita dla marki Żywiec Zdrój jest potwierdzeniem, że troska o odpowiednie nawodnienie Polaków przynosi efekty. Konsumenci coraz chętniej do picia wybierają wodę, dzięki czemu rynek wody butelkowanej rośnie. Sam produkt, który oferuje Żywiec Zdrój, jest najczęściej wybierany przez konsumentów w stosunku do oferty innych producentów[3]. Woda Żywiec Zdrój butelkowana jest w takiej postaci, w jakiej stworzyła ją natura. Dzięki temu, niskiej mineralizacji oraz trosce o jakość i bezpieczeństwo produktu, Żywiec Zdrój jest odpowiedni do picia na co dzień dla każdego, niezależnie od wieku i stanu zdrowia, nawet dla tak szczególnych grup jak niemowlęta, dzieci, kobiety w ciąży i karmiące.
[1] 9,9% na podstawie: Żywiec Zdrój za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Sklepy spożywcze - Duże, Średnie, Małe, Sieci Chemiczne, Sklepy Winno-Cukiernicze, Stacje Benzynowe i Kioski); udział wolumenowy, w 2017 w kategorii Napoje bezalkoholowe
[2] Za: MillwardBrown, Badanie reputacji producentów w Polsce, n=1500, 2015 i 2017
[3] MillwardBrown dla Żywiec Zdrój, tracking wód butelkowanych, 09.01-02.07 2017, CAWI, n=1200 (200 miesięcznie),, osoby w wieku 18-55 kupujące wodę butelkowaną przynajmniej raz w tygodniu, na podstawie pytania: "Którą markę wody butelkowanej kupuje Pan(i) najczęściej?"