Wyprawa organizowana przez firmę Żywiec Zdrój to niesamowita przygoda i wyzwanie dla najwytrwalszych. Już od trzech lat dostarcza ona – zarówno jej uczestnikom jak i obserwatorom – olbrzymiej dawki emocji. W tym roku szczęśliwcy trafili na Borneo, gdzie odwiedzili m.in. Sarawak Bako National Park, plantację pieprzu, wanilii i gałki muszkatołowej, zjedli malezyjską kolację na bazarze w Kuching i przeprawili się w górę krystalicznej rzeki Nanga Sumpa – do najstarszego lasu deszczowego świata, gdzie spotkali się z członkami plemienia Iban, zwanego Łowcami Głów.
Niewątpliwym wyzwaniem było spędzenie nocy pośród dzikiej przyrody. „Byłem już kiedyś w dżungli, ale ta borneańska przebiła wszystko! Morze gęstej, soczystej zieleni, która bezustannie pulsuje i wydaje z siebie setki odgłosów. Piorunujące wrażenie, zwłaszcza gdy zajdzie słońce i zgasną światła” – opowiada Rafał Łuszczyk, jeden z uczestników ekspedycji. Niezapomnianych wrażeń dostarczyła również wizyta w Jaskini Wiatrów. „Zejście z łatwo dostępnego, udeptanego szlaku turystycznego w głąb jednej z największych jaskiń świata, przedzieranie się wąskimi korytarzami po kolana w błocie i wodzie – to był żywioł! Wydostaliśmy się z niej przez niewielki otwór schowany w krzakach, oczywiście gdzieś w głębi dżungli” – dodaje Daniel Michałek.
Uczestnikom wyprawy, wzorem lat ubiegłych, towarzyszyła kamera. Pierwszy film można już obejrzeć na kanale Żywioł od Żywiec Zdrój na You Tube. Kolejne relacje pojawiać się będą sukcesywnie co tydzień.
Ekspedycja jest już stałym elementem na mapie działań promujących gazowane produkty z oferty Żywiec Zdrój. Głównym celem aktywacji jest budowanie emocjonalnej więzi z konsumentami poprzez angażowanie w świat marki (brand experience). Aby wziąć udział w konkursie należało zakupić co najmniej dwa gazowane produkty, a także zaprezentować w jak najciekawszy i przekonujący sposób swoją motywację do udziału w Ekspedycji.
Tegorocznej edycji konkursu towarzyszyły działania promocyjne w punktach sprzedaży oraz kampania reklamowa obejmująca ATL, BTL i wsparcie digital (VOD, display, Facebook, YouTube). Za koncepcję kreatywną i realizację działań odpowiadał VML, a zakupem mediów zajął się Mediacom.